לימודי הייטק

לימודי הייטק

מסלול הכשרת מפתחי אפליקציות – מטרת המסלול: הכשרת אנשים פרטיים, פיתוח אפליצקיות, צד לקוח (FRONTEND) ושילוב כבר במהלך הקורס בחברות היי-טק פעילות! המסלול אינו דורש רקע מוקדם.

מהות הכשרה: כיום ישנם אלפי מפתחים אשר לא מצליחים להיכנס לעבודות בהייטק עקב מחסור חמור במיומנויות חיוניות לעבודה בחברות טכנולוגיה. מדובר במיומנויות כמו CODE REVIEW, עבודת צוות וחלוקת משימות, פתרון אתגרים ויכולת המצאה עצמית והסתגלות יום יומית לשינויים בעולם הפיתוח. פרוייקט MEGATECH נועד לתת מענה הטעמת מיומנויות הללו במקביל ללימודי שפות התכנות המעמיק.

מבנה ההכשרה: המסלול בנוי משלב המכינה, קורס של חצי שנה, סדנת הכנה לראיונות עבודה וגישה לקהילת המפתחים של MEGATECH.

מה נלמד: הגדרות ראשוניות של האפליקציה, בנייה של WIREFRAME של האפליקציה, ונכסה כמות גדולה של ידע בתחום הפיתוח במערכת ההפעלה הנ׳׳ל וכן נפתח מוצרים סופיים על מנת לבצע לימוד פרקטי אודות הידע שצברנו. שפות תכנות JAVA וKOTLIN.

תהליך ההכשרה נמשך כ – 6 חודשים והוא כולל:

* שלב המיון (מכינה) –בן 3 מפגשים במהלך שלב המיון הסטודנטים ילמדו על תהליכים בסיסיים שקשורים לעולם הפיתוח כמו לוגיקת עבודה מול שפת פיתוח מסויימת, הבנה כללית של איך עובד מעבד, תהליך היכרות עם סביבות הפיתוח השונות והיכרות כללית עם תצורת עבודה בעולם ההיי-טק הפתוח. בסיום השלב - הסטודנטים יעברו מבחן מיון על מנת לוודא את התאמתם לקורס מסוג זה.

* קורס פיתוח אפליקציות אנדרויד – קורס בן 64 מפגשים בהם תלמד כיצד מגדירים את פרוייקט האפליקציה, עבודה עם ANDROID STUDIO, לימוד שפת JAVA, לימוד שפת KOTLIN, ממשקי מערכת, שימוש בסנסורים של הטלפון, עבדוה עם תפריטים, תקשורת צד שרת, מסדי נתונים, עיצוב אפליקציה שיווקי ופרסום אפליקציה בMARKET.

* סנדנת הכנה לראיון עבודה – בת 5 מפגשים בהם תלמד כיצד מתכוננים לראיון עבודה, מה חשוב לציין בראיון, מה הן נקודות חשובות למעסיקים, סימולציות ראיונות.

* קורס לימוד עצמי – קורס כולל כל מפגש מוקלט, בנוסף לעשרות סרטוני תרגול וחזרה על חומר הנלמד.

* העשרת ידע – סדרת מפגשים און ליין עם אנשי מפתח בהייטק הישראלי על שלל הנשואים כמו BACKEND – צד שרת, בינה מלאכותית, עיצוב וחווית הלקוח.

* פיתוח אפליקציה – חלוקה לצוותי פיתוח, אשר כל צוות יפתח אפליקציה מהרעיונות של אותו צוות, תחת ניהולו של מנהל ההדרכה.

* גישה לקהילת מפתחי אנדרואיד של MEGATECH – להיות חלק מקהילה אשר גדלה כל יום, חלוקת ניסיון וכמובן ליווי של צוות ההדרכה.

* סטאז' - תחילת עבודה בחברת הייטק – לקראת סיום ההכשרה תקבל הצעות מ 3 חברות הייטק, תעבור ראיונות עבודה ותשתלב בחברה המתאימה. תוך 3 חודשי עבודה תהפוך לעובד הייטק מן המנין.

לפרטים נוספים - לחץ כאן




סילבוס קורס פיתוח אפליקציות

מודול 1- הקדמה


1. הסבר כללי על מערכת ההפעלה אנדרואיד, על הגרסאות השונות וממשקי הפיתוח השונים ((APIs

2. היכרות בסיסית ומרוכזת עם סביבת הפיתוח Android Studio

3. הבנת רכיבי הפרויקט, מבנה הקבצים וארכיטקטורה כללית של עבודה מול Gradle, Assets ומשאבי מערכת שניתנים לשינוי על ידי המתכנת.,

4. תחילת עבודה והיכרות עם Kotlin ואת בסיס העבודה עם Java.

מודול 2 – עיצוב ממשק משתמש

1. הגדרת מסכים בעזרת סביבת העבודה בAndroid Studio.

2. היכרות מעמיקה עם רכיבי הUI המרכזיים שאנדרואיד מציעים כדי שנוכל לממש איתם את הממשק משתמש.

3. עבודה מול אירועים אינטראקטיביים שמתבצעים על ידי המשתמש בזמן נגיעה במסך.

4. נכיר מחלקות שיעזרו לנו בפיתוח מתקדם כמו EditText, ImageView, TextView, Switch, ToggleButton, LinearLayout, RelativeLayout, FrameLayout, ImageButton, ViewGroup

5. היכרות ועבודה עם Notifications (התראות) מכל הסוגים האפשריים שאנדרואיד מציעים למפתח.

מודול 3 - פיתוח לוגי (מסכים אינטראקטיביים ועבודה עם נתונים)

1. היכרות עם עבודה של הממשק הלוגי והמרכזי שמנהל את הממשק משתמש עצמו (Activity) ומעבר בין מסכים שונים על ידי Explicit Intent כולל הטמנת מידע ב Bundle המועבר בו.

2. מנגנון ההרשאות הישנות (לפני אנדרואיד Marshmallow) והחדשות הניתנות בזמן ריצה (Runtime Permissions) ולא בזמן ההתקנה

3. פתיחת רכיב לצורך קבלת תשובה באמצעות startActivityForResult בין היתר נבצע שימוש במצלמה והצגת התמונה, פתיחת Google Voice recognition ושימוש ב Text to speech. יוצג גם פתיחת רכיב אישי כדוגמת מבחן אמריקאי החוזר אלינו עם הציון של התלמיד.

מודול 4 - שמירת נתונים במערכת הקבצים

1. מחזור החיים של ה Activity והצורך לשמור מידע במערכת הקבצים

2. שמירת נתונים בסיסיים ב Shared preferences ושחזור שלהם.

3. שמירה ב Internal Storage של האפליקציה וקריאה ממנו. שמירת מידע מסוגים שונים: טקסט, תמונות וכל אובייקט המיישם את הממשק Serializable. כולל ביצוע החרגה על ידי transient וטיפול אישי על ידי readObject ו writeObject.

מודול 5 - תפריטים ודיאלוגים

1. menu – יצירת תפריט ייחודי לכל מסך וקבלת האירועים ממנו.

2. Alert Dialog – חלון קופץ אשר דורש את תשומת ליבו המידית של המשתמש (כגון ההתראה על סוללה נמוכה) ברמה בסיסית ומתקדמת על ידי הוספת Custom view.

3. Progress Dialog – דימוי תהליך רקע ארוך טווח ועדכון ההתקדמות בחלון מתאים.

מודול 6 - רשימות נגללות וספקי המידע עבורן

1. ListView, GridView, Gallery – בקרים וויזואלים מתקדמים המאפשרים גלילה מהירה על המידע באמצעות מנגנון מיחזור תאים.

2. ArrayAdapter, SimpleAdapter, CustomAdapter – הבקרים הוויזואלים המצוינים לעיל שואבים את המידע מה Adapter אשר מחזיק בתוכו את המודלים (מבני הנתונים) ומספק להם את המידע על פי הדרישה.

3. RecyclerView – בקר וויזואלי מתקדם אשר מיועד להוות תחליף ל AdapterViews בכלל ול ListView בפרט, המנהל את מנגנון המיחזור באופן אוטמטי והנעזר ב ViewHolder לצורך שיפור יעילות וביצועים ומאפשר גמישות מירבית.

4. CardView – רכיב UI המאפשר הצגת מידע בתוך Layout המתאים לתבניות העיצוב החדשות.

מודול 7 - תזמון משימות

1. Manager – שליחת משימות למערכת ההפעלה לביצוע מאוחר יותר או חוזר גם כאשר המתשתמש לא נמצא בתוך האפליקציה.

2. JobScheduler - ביצוע פעולות כבדות ברקע בזמן נכון על פי החלטת המערכת.

מודול 8 - ביצוע מקבילי

1. multithreading – שימוש במנגנון הירושה מ Thread על מנת ליצור תהליך רקע נוסף לתהליך הראשי.

2. Handler – שליחת הודעות וקטעי קוד להרצה ב Main thread למען עדכוני UI מתוך background threads

3. AsyncTask – מחלקה יעודית של Android אשר מאפשרת יצירת משימות רקע המעדכנות את ה UI ב Main thread באופן רציף.

מודול 9 – מבצעי שרות

1. Service – רכיב נוסף המאפשר הרצת משימה ארוכת טווח ללא User interface.

2. IntentService – מחלקה היורשת מ Service ומריצה את המשימות אחת אחרי השניה ברקע.

3. Foreground Service – מעבר של Service ל Foreground באמצעות נוטיפיקציה המעידה על קיומו נותנת לו טווח חיים ארוך אף יותר ואינו מועמד לסיום על ידי המערכת במצב זיכרון נמוך.

4. MediaPlayer – מחלקה לניגון מדיה, באמצעותה ובשילוב עם ה Service נייצר נגן מוזיקה.

מודול 10 - מעבירי ההודעות

1. BroadcastReceiver – רכיב נוסף המאפשר קבלת שדרים העוברים במערכת, כגון שיחה נכנסת, הודעת טקסט, סוללה נמוכה ועוד.

2. System and Custom broadcast – הרשמה באמצעות IntentFilter לשדרי מערכת שונים או לשדר שהגדרנו בעצמנו. הרשמה בקובץ ה Manifest או באופן דינמי בקוד ה Java על יד רכיב אחר. בין השדרים המודגמים: Received SMS, boot completed, screen on/off

3. LocalBroadcastManager – שליחת שדרים פנימיים ומאובטחים בתוך האפליקציה שלנו.

מודול 11 - חלקות המסך לתתי יחידות

1. Fragments & Fragment manager – פיצול המסך הגדול לתתי חלקים ומתן עצמאות לכל חלק.

2. Activity & Fragment communication – יצירת פרוטוקול תקשורת מוסכם.

3. ListFragment, DialogFragment – תתי מחלקות של Fragment להצגת רשימה ודיאלוג.

4. PreferenceFragment – יצירת תפריט הגדרות לאפליקציה באמצעות רכיבים וויזואליים ייעודיים.

5. ViewPager – רכיב וויזואלי מתקדם המאפשר החלפת Fragments על ידי החלקה אופקית.

מודול 12 - תקשורת לקוח-שרת

1. Protocol – פרוטוקול התקשרות של רשת האינטרנט בין שרת ללקוח.

2. Get\Post requests – בקשות מהלקוח (האפליקציה) לשרת (אינטרנט).

3. Receiving XML & JSON –תשובת השרת ב XML ו JSON. ניתוח התשובות באמצעות המימוש של אנדרואיד ל Xml DOM וה JSON Parser.

מודול 13 - מסדי נתונים

1. DB – מסד נתונים לוקלי לשמירה מרוכזת של כמות גדולה של נתונים חוזרים.

2. Content Provider – רכיב שמטרתו לספק מידע לאפליקציות אחרות.

3. Address Book API– ספר הטלפונים והכתובות כדוגמה לספק מידע כללי.

4. CursorLoader – טעינה וניהול אסינכרוניים של מסדי הנתונים למטרת שיפור ביצועים.

מודול 14 – צד -שרת

1. היכרות עם Firebase – שרות צד שרת דינמי מבית גוגל המאפשר ריכוז והעברת מידע בין הלקוחות.

2. Authentications User –ניהול משתמשים ויצירת פרופיל אישי באפליקציה (הרשמה באמצעות חשבון גוגל, פייסבוק או מייל), הגדרת ה Session והשימוש בה.

מודול 15 - פרסום אפליקצייה בחנות

1. הכנת תוכן לחנות (צילומי מסך, מחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן בצורה נכונה)

2. שיווק אפליקציות בעזרת קידום אורגני (פניות לעיתונות) ופרסום ממומן (פייסבוק)


לפרטים נוספים - לחץ כאן
                               לפרטים נוספים אנא פנה אלינו
מאשר/ת קבלת מידע ממכללת מגמות
שלח